Par aktualitātēm Rēzeknes pilsētā ir uzaicināts runāt Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs Aleksandrs Bartaševičs.

Raidījuma vadītāja Beatrise Jakobsone: “No 1. jūlija spēkā stājās Rēzeknes pilsētas sabiedriskā transporta kustības jaunā shēma, diskusijas par to nebeidzas joprojām, pārsvarā tās ir negatīvas. Kāda ir Jūsu nostāja, varbūt kaut kas mainīsies, izejot no tā, ko skatītāji un pārējie pilsētas iedzīvotāji runā?”

Aleksandrs Bartaševičs: “Jā, Jums ir taisnība, tēma būs aktuāla Rēzeknes pilsētas iedzīvotājiem varbūt kādus divus mēnešus, jo darbs, ko mēs sākām 1. jūlijā, arī nav tik viegli izdarāms. Bet, atklāti runājot, tad jau pagājušā gada novembrī mēs sākām domāt par to, lai kaut ko mainītu sabiedriskajā transportā, un gatavot šo shēmu. Tad bija noformulēti principi, pēc kuriem mēs gribam veikt izmaiņas. Šie principi tika pārrunāti ar uzņēmumu “Rēzeknes satiksme”, un tad viņi sāka pamazām kustināt visus tos procesus.

Ēterā skan visādi viedokļi, tajā skaitā, ka dome nodarbojas ar speciālu kaitniecību. Kā jau ierasts, Rēzeknes iedzīvotāji, kas prot domāt un to dara, saprot, ka šie apgalvojumi ir ļoti tālu no patiesības. Mēs gan novembrī, gan pagājušā mēnesī plānojot visas šīs darbības, domājām tikai par uzlabošanu un pilsētas iedzīvotāju ieguvumiem. Nekas cits nebija mūsu plānos. Kas apgalvo pretējo, vienkārši melo.

Varbūt sāksim ar jautājumu, kāpēc mēs vispār uzsākām šīs izmaiņas un kāpēc mēs uzskatījām, ka vecā shēma ir slikta un to bija jāmaina. Pirms sākām ieviest jauno shēmu, mēs un uzņēmums “Rēzeknes satiksme” regulāri saņēmām sūdzības un pretenzijas par tajā laikā pastāvošo kustības grafiku, kad autobusi (man liekas tikai sliņķis neatceras šo tēmu un faktu), īpaši pa Atbrīvošanas aleju, brauc gandrīz vai 5 vienlaikus, vai vispār stundu var gaidīt nākamo autobusu. Un tas notika tieši uz mūsu galvenās artērijas – uz Atbrīvošanas alejas, nerunājot jau par citiem virzieniem, kad mūsu sabiedriskā transporta kustības sistēma bija organizēta pēc principa nodrošināt autobusu maršrutu no katra punkta uz katru punktu cituviet. Tāpēc mums bija tik daudz maršrutu, un viņi visi mēģināja atbilst pieprasījumam, kas tika saņemts domē, tādā ziņā, ka man, piemēram, vajag no Makarovkas aizbraukt uz Vipingu, un mēs tad, ņemot vērā šos ieteikumus, prasības vai iesniegumus, mēģinājām organizēt tādu kustību.

Protams, ka tādu maršrutu bija ļoti daudz, un tie visi šķērsoja Atbrīvošanas aleju. Saskaņot tos nebija iespējas, kā mēs tagad to darām uz Atbrīvošanas alejas, pieņemsim, ja sabiedriskā transporta kustības shēmu organizējam pēc jaunā principa, tad mēs varam nodrošināt kaut kādu noteiktu autobusu kustības intervālu pa visu Atbrīvošanas aleju un tas intervāls tiks ievērots. Šobrīd, protams, pēc korekcijām šis intervāls ir 4-10 minūtes, atkarībā no laika, kad jūs braucat ar 21. maršrutu. To mēs varam nodrošināt, un tas, starp citu, maksā daudz lētāk, nekā “dzenāt” pāri centram visus maršrutus, kas eksistē Rēzeknes pilsētā.

Mūsu mērķis bija maksimāli izdabāt visiem pieprasījumiem, kā tikt no viena punkta uz otru maksimāli ātri, negaidot autobusu pieturā ilgāk nekā par 10 minūtēm. Un attiecīgi tas ļāva mums izveidot jaunus maršrutus, piedāvāt pasažieriem jaunus punktus, kur viņi var iesēsties vai izkāpt no autobusa. Un vienlaikus mēs ekonomējam līdzekļus, piedāvājot plašākas iespējas. Dažos maršrutos autobusi tagad brauc biežāk, pieņemsim, tā pati Makarovka, pēc izmaiņām mēs nedaudz pagarinājām 9. maršrutu, bet vienalga autobusu skaits dienas griezumā ir lielāks, nekā bija pirms tam. Tas notiek faktiski katrā maršrutā – autobusi brauc biežāk un regulārāk. Vienīgais trūkums, ko mēs atzīstam, ir nepieciešamība pārsēsties tādā vai citā maršrutā. Vēl ar šiem jauninājumiem mēs saskārāmies ar tādu faktu, ka dažu autobusu kustības grafiki vēl tiek pieslīpēti, autobusi kavējās, mēs nepareizi aprēķinājām to pasažieru skaitu, kuriem bija jāiekāpj autobusos. Tieši tāpēc sākotnējie saraksti, grafiki faktiski nederēja. Tagad mēs tos nedaudz piekoriģējām, arī uz 1. augustu būs korekcija, kas jau būs pēdējā, tad arī vēlreiz mums nāksies izvietot pieturvietās un publicēt sludinājumos visus kustību sarakstus, bet maršrutu tīkls faktiski paliks tāds, kā ir tagad, varbūt 21. maršrutu paplašināsim. Bet vienalga mēs mēģināsim saglabāt šo piedāvāto variantu ar dažiem uzlabojumiem.

Tad, kad autobusi kursēs jau pēc grafika, bez kavēšanās (faktiski mēs pieļaujam 1-2 minūšu kavējumu visos virzienos, un to starp citu daudz vieglāk nodrošināt, nekā organizējot iepriekšējo maršrutu tīklu), mēs pajautāsim iedzīvotājiem, kas viņiem patīk vairāk.

Es jau daudzās auditorijās teicu, ka jaunā shēma nav iecirsta klintī, mēs varam to mainīt. Bet kā mainīt? Atgriezties pie vecās shēmas. Un tur nebūs nekādu variantu. Mēs vienkārši atgriežamies pie vecās shēmas, kas darbojās līdz 1. jūlijam. Šodien es arī braucu ar autobusu pats, mēs skatījāmies uz tādām vietām, kur visvairāk bija pretenziju, piemēram, 11. maršrutu, kur bija apgrūtināta pārsēšanās. Es arī gandrīz nokavēju autobusu tāpēc, ka Atbrīvošanas alejas autobuss nokavēja. Ja tas nenotiktu, tad viss būtu ideāli. Tas pats pretējā virzienā, aizejot 30 metrus no vienas pieturas uz otru.

Jā, bija dažādas atsauksmes par to jauno sistēmu. Teikšu godīgi – vairākums neatbalstīja, bet bija arī daudz tādu, kas piekrita, viņi saprot to jēgu, daudziem bija ļoti ērti braukt pa Atbrīvošanas aleju, pa galveno maršrutu, kur nodrošināta regulāra satiksme un ar noteiktiem intervāliem, tas cilvēkiem patika. Bet mums ir svarīgi zināt, vai objektīvi vairākums atbalsta vai neatbalsta šo sistēmu. Es saprotu, ka var būt atsevišķi negatīvi komentāri, bet mēs nevaram aptaujāt tikai pāris cilvēku un, pamatojoties uz to izdarīt secinājumu, ka nekas neder, vai tieši pretēji – ka mēs saglabājam jauno shēmu vai atgriežamies pie vecās shēmas. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai cilvēkiem būtu iespēja izteikties, tāpēc augusta vidū būs iespēja sākt balsot, un mēs apsolām, es personīgi varu apsolīt, ka mēs godīgi saskaitīsim visas balsis. Kādu nedēļu mēs balsojam, pēc tam pieņemam lēmumu. Uzreiz varu pateikt, ka, uz kuru pusi nosvērsies vairākums, to arī atbalstīs deputāti, viņi to apstiprināja pagājušā domes sēdē. Visi deputāti kā viens piekrita šai idejai, un tas nozīmē, ka, ja jaunā sistēma ir tik slikta, tā netiks īstenota, un turpmāk mēs brauksim tā, kā pieradām – pēc veciem maršrutiem, pēc vecās shēmas. Bet tiem, kas atbalsta jauno sistēmu, ir ļoti svarīgi apzināties, ka bez viņu balsīm, ja viņi nebalsos un nekādā veidā neizpaudīs savu viedokli, mēs vienkārši atgriežamies pie vecās shēmas, un tad visas priekšrocības, kas viņiem patīk, netiks īstenotas. Tāpēc es uzskatu, ka ieinteresētas ir abas puses – gan tie, kas piekrīt, gan tie, kas nepiekrīt. Tieši tāpēc ir ļoti svarīgi būt aktīviem un aktīvi piedalīties balsošanā. Iespēja nobalsot būs gan portālā rezekne.lv, mēs par to atsevišķi paziņosim un stāstīsim, vai pašvaldības izdevumā “Rēzeknes vēstnesis” būs anketas, kuras varēs nodot ar savu vārdu, un mēs tās uzskaitīsim. Ceru, ka tas tiešām ir ļoti labs demokrātijas piemērs, kas ļaus mums izdarīt pareizu lēmumu un deputātiem arī izvēli.”

Beatrise Jakobsone: “Cerēsim, ka cilvēki būs atsaucīgi, lai nav tā, ka neizsaka savu viedokli, bet pēc tam atkal sākas šīs te diskusijas.”

Aleksandrs Bartaševičs: “Viss tas tiek darīts rēzekniešu labā. Ja viņus tas neinteresē, diemžēl, sanāks tā, kā sanāks. Ja tiešām visi būs ieinteresēti un aktīvi, tad mēs varam pieņemt ideālu lēmumu.”

Beatrise Jakobsone: “Skaidrs, paldies. Ir notikusi ēkas Atbrīvošanas alejā 155a pārbūve un drīzumā notiks izsole uz atjaunotajām biroja telpām, kas ir šajā ēkā. Kā Jūs vērtējat iespēju piesaistīt īrniekus, kas nomātu šīs telpas, un vai interese līdz šim ir bijusi liela?”

Aleksandrs Bartaševičs: “Interese ir. Diemžēl mūsu investīciju klimats valstī mums rāda tikai vienu – ka interesējas tikai vietējie uzņēmēji. No ārzemēm, tad kad tā saucamie “nerezidenti”, viņi vienkārši baidās no tā, ka var būt vai neatvērti konti vai slēgti konti, ka viņi zaudēs šeit naudu. Principā mēs nerezidentiem nevaram neko labu garantēt, tāpēc viņi neinteresējas. Bet nekas, es uzskatu, ka mūsu apstākļos pietiekami daudz cilvēku no vietējiem uzņēmumiem, kas gatavi ieguldīt un viņi diezgan aktīvi, un tagad mēs, protams, 1. izsole nebija rezultatīva, mēs nedabūjām nevienu pretendentu šīm telpām, bet reāli ir, par ko pacīnīties, jo tiešām tas unikāls piedāvājums, kad 1 m2 nomas maksa ir zemāka nekā 50 centi. Tie, kas saprot, redz, ka tā ir laba cena, un pieņemsim, mēs piedāvājam 3 lotes Atbrīvošanas alejas 155a, tur ir dažādas telpas. Pirmajā stāvā ir telpas, kuru platība 2 tūkst. m2, mēs piedāvājam nomāt par 1200 eiro mēnesī visas telpas. Tā ir sākumcena. Ja būs vairāki pretendenti, viņi cīnīsies par to, bet sākumcena ir ļoti laba. 2. stāvā sākumcena ir 550 eiro par visām telpām, kuru platība ir 800 m2, un tad 3. stāvs ir apmēram gandrīz 600 m2, un tur tā cena ir 400 eiro par visām telpām. Protams, ka mēs gaidām no uzņēmējiem rezultatīvu rādītāju, ka viņi izpildīs attiecīgi nosacījumu par darbavietām – mazajās telpās vajadzētu izveidot pa 15 jaunām darbavietām, lielajā telpā – 20 darbavietas. Lielajā telpā vēl viens nosacījums – ražošanā jābūt investīcijām 710 000 eiro. Mazākām telpām mazākas investīcijas – 100 000 eiro. Jebkurš uzņēmējs var pieteikties, tagad nav sarežģīta dokumentu pakete, biznesa plāns, ko viņi tur plāno darīt. Mēs esam gatavi iznomāt telpas uz 30 gadiem jebkuram uzņēmējam uz tiem pašiem nosacījumiem. Jūs varat iedomāties, cik tas ir izdevīgi. Galvenais, lai būtu ideja, lai būtu vēlme strādāt kā biznesmenim un organizēt savu biznesu ar pašvaldības palīdzību. Neslēpšu, ka mums jau bija pārrunas ar dažiem pretendentiem, viņiem patīk cenas, patika nosacījumi, viņi bija jau gatavi startēt šajā izsolē. Bet mans aicinājums arī citiem – nevajag kautrēties, jo tā ir vienreizēja iespēja, mēs reizi septiņos gados tādu piedāvājam organizēt. Tāpēc aicinu visus piedalīties 2. augustā izsolē.”

Beatrise Jakobsone: “Paldies Jums liels par sarunu.”

0 Komentāru

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

SAZINIES AR MUMS

Atsūtiet mums ziņu un mēs sazināsimies ar Jums tiklīdz tas būs iespējams.

Sūta
©2019 Rēzeknes pilsētas dome

Log in with your credentials

Forgot your details?