Esmu stingri pārliecināts par to, ka katra cilvēka dzīvē gadās brīži, kad visi ir pret tevi un situācijas izskatās pēc bezizejas. Izmisums – pirmā reakcija uz līdzīgiem dzīves izaicinājumiem. Tādā brīdī liela nozīme ir apkārtējo atbalstam. Ļoti bieži pietiek ar līdzpārdzīvošanu, lai cilvēks sāktu racionāli domāt un adekvāti reaģēt uz situāciju.

Nesen Rēzeknes un vēl dažas pašvaldības saņēma VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) priekšsēdētāja Kleinberga kunga vēstuli, kurā tiek paziņots par LDz vadības pieņemto lēmumu par uzņēmuma štata samazināšanu par 949 darbiniekiem no esošajiem 6435. Vēstules pielikumā – 218 vienību saraksts, kas tiks samazinātas jau šī gada martā. Seši cilvēki no tiem ir no Rēzeknes. Man kā pilsētas vadītājam šīs ir sliktas ziņas. Turklāt atlaisto darbinieku skaits līdz vasarai vēl var tikt papildināts ar vismaz 10 rēzekniešiem.

Pavisam nesen Latgales vēstniecībā GORS Latgales dzelzceļnieki svinēja sava uzņēmuma 100. gadadienu, kur uzstājās tā vadība, tika pasniegti pašvaldības atzinības raksti. Mēs priecājāmies par viņiem. Bet jau tad varēja just sasprindzinājumu. Statistika liecināja par pārvadāto kravu daudzuma samazinājuma tendenci. Galvenais iemesls – saspringtas ārpolitikas attiecības ar austrumu kaimiņu. Pašlaik kravu pārvadājumu samazināšanās tendence vēl vairāk pastiprinās. Pēc Kleinberga vārdiem, uzņēmuma apgrozījums gada laikā samazinājies par 41 milj. eiro, kas ir 23% no kopējā pārvadājumu apjoma.

3. februārī domē LDz lielāko Rēzeknes struktūrvienību vadītāji tikās ar pilsētas vadību. Informācija, kuru mēs saņēmām, bija vēl nomācošāka, – salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, vagonu skaits, kuri brauc caur staciju Rēzekne II, samazinājies trīs reizes. Ja tas tā turpināsies, tad kravu no Krievijas plūsma var sarukt līdz apaļai nullei. Turklāt tehniski visu kravu apjomu, kas kursē caur Latvijas ostām, kuru katru dienu samērā viegli var pārņemt Ustjlugas osta.

Sarunā mēs centāmies iezīmēt prognozi nākotnei. Saprotams, ka, pat ja pilnīgi samazināsies kravu pārvadājumi, dzelzceļš turpinās darbu. Paliks nepieciešamība uzturēt infrastruktūru tikai pasažieru pārvadājumiem. Tajā pašā laikā darbinieku skaits ievērojami samazināsies. Un vēl viens moments – visi LDz uzņēmumi kļūs par dotējamiem. Tātad valstij ik gadu būs jāpiešķir desmitiem miljonu eiro dotācijas no valsts budžeta uzņēmuma uzturēšanai. Dzelzceļš, kas pašlaik piepilda Latvijas budžetu, pārvērtīsies par melno caurumu. Nedomāju, ka notikumi attīstīsies pēc trešā varianta, – ceļu demontāža un uzņēmuma likvidācija.

Tomēr domes vadības un LDz pārstāvju sarunas galvenā tēma bija atlaisto darbinieku darbā iekārtošana. Mēs esam gatavi jau pašlaik iesaistīties darba meklējumu procesā atlaistajiem dzelzceļa darbiniekiem. Neskatoties uz to, ka Rēzeknē līdz vasarai plānots atlaist 15 cilvēkus, valsts mērogā tas nav tik daudz. Taču jābūt gataviem sliktākajam.

Aicinu dzelzceļa darbiniekus, kuriem nepieciešama palīdzība darbiekārtošanā, sūtīt savus CV uz domes oficiālo e-pasta adresi – dome@rezekne.lv.

Grūtos laikos izdzīvot vienmēr ir vieglāk kopā!

Aleksandrs Bartaševičs, Rēzeknes pilsētas domes priekšsēdētājs pašvaldības izdevumam “Rēzeknes vēstnesis

0 Komentāru

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

SAZINIES AR MUMS

Atsūtiet mums ziņu un mēs sazināsimies ar Jums tiklīdz tas būs iespējams.

Sūta
©2020 Rēzeknes pilsētas dome

Log in with your credentials

Forgot your details?