Februārī Rīgā aizvadīta videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstības tēmai Latvijā veltīta konference. Lai uzdotu interesējošus jautājumus par to, pasākumā pulcējās pasažieru un kravu pārvadājumu jomas pārstāvji, autodīleri, Satiksmes ministrijas pārstāvji, LR ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro u.c. Tā kā SIA “Rēzeknes Satiksme” seko līdzi jaunākajām tendencēm, uzņēmumu konferencē pārstāvēja pakalpojumu attīstības un pārdošanas vadītājs Viktors Borcovs.

Tikšanās laikā daudz tika runāts par Latvijas plāniem tuvākajā desmitgadē mainīt vispārēju pieeju transporta jomā jeb, teiksim tā, padarītu to “zaļāku” un videi draudzīgāku. Jau pašlaik dažās Eiropas valstīs ir spēkā aizliegums vai ierobežojumi attiecībā uz iebraukšanu atsevišķās pilsētās un teritorijās ar transportlīdzekļiem, kas darbojas uz dīzeļdegvielas un benzīna. Tāpat Eiropā ieviests aizliegums ražot transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju. Dažās valstīs pat piešķir valsts finansējumu, lai iedzīvotāji varētu pāriet uz elektrotransporta lietošanu. Piemēram, Rumānijā, iegādājoties automašīnu, no pircēja netiek iekasēts PVN, kā arī viņš saņem vaučeri (10 000 eiro). Kādā veidā Latvijas valdība rosinās pāreju uz elektrotransportu, ministriju pārstāvji konkrēti nespēja atbildēt.

Līdzās minētajam tika apspriests arī nākotnes transports, kas pēc pilnas uzpildes spēs nobraukt krietni vairāk nekā elektroautomašīna. Runa ir par ūdeņraža transportu, kas darbojas ar elektrodzinēju, uzlādes bateriju vietā izmantojot balonus ar saspiestu ūdeņradi. Patlaban šādi transportlīdzekļi jau ir Anglijā, Vācijā, kaut gan pagaidām tas ir pārāk dārgs prieks, lai to izmantotu visur.

Ņemot vērā visu teikto, kļuva skaidrs, ka dome nekļūdījās, nolemjot iegādāties četrus elektrobusus un izbūvēt tiem paredzētās uzlādes stacijas uzņēmuma “Rēzeknes Satiksme” teritorijā. Elektrobusi Rēzeknē tiek ekspluatēti jau gadu, un projekts uzrādīja ļoti labus rezultātus. Tie nobraukuši 223 440 km jeb 17,14 procentus no pārvadājumu kopapjoma. Jāpiebilst, ka mūsu dīzeļautobusi ir aprīkoti ar ekodzinēju EURO 6, kas arī izrādījās tālredzīgs lēmums.

Starp citu, konferences gaitā SIA ”Rēzeknes Satiksme” vairākkārt minēja kā piemēru pasažieru pārvadātājam, kas domā ne tikai par pakalpojumu attīstību, bet arī par to ekoloģiskumu. To pierāda uzņēmuma sertifikācija trijos standartos: pārvadājumu kvalitāte, darba aizsardzība un ekoloģija, procesu un dokumentācijas pārvaldība (EN 13816, OHSAS 18001 un ISO 14001, ISO 9001).

Atgādinām arī, ka 2019. gada nogalē SIA “Rēzeknes Satiksme” saņēma Valsts vides dienesta “Zaļās izcilības balvu” par izcilu sniegumu vides aizsardzības normatīvo aktu prasību ievērošanā un pašiniciatīvu ietekmes uz vidi samazināšanā.

Informāciju sagatavoja Jekaterina Smolicka, pašvaldības izdevums “Rēzeknes vēstnesis

0 Komentāru

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

SAZINIES AR MUMS

Atsūtiet mums ziņu un mēs sazināsimies ar Jums tiklīdz tas būs iespējams.

Sūta
©2020 Rēzeknes pilsētas dome

Log in with your credentials

Forgot your details?