Ja neņem vērā ierobežojumus, kas ietekmē pasažieru plūsmu, sabiedriskais transports ir pieprasīts pakalpojums, jo īpaši Rēzeknē, kur ap 95 procentiem iedzīvotāju ir bezmaksas braukšanas iespēja. Respektīvi, autobusu kustības tēma mūsu pilsētā vienmēr ir plaši apspriesta un aktuāla.

Šajā jautājumā diezgan svarīga loma ir maršrutu tīkla organizācijai, par ko varējām pārliecināties, kad Rēzeknē tika ieviesta eksperimentāla autobusu kustības shēma ar pārsēšanos un kardināli atšķirīgu maršrutu trajektoriju. Diemžēl jaunā shēma tika uztverta ārkārtīgi asi un atcelta publiskas balsošanas rezultātā. Tādējādi atgriezāmies pie vecā kustības grafika.

Taču, tiekot pie iespējas salīdzināt, rēzeknieši pēc kāda laika saprata, ka gan jaunajai, gan vecajai shēmai ir savas priekšrocības. Dabiski – sākās zvani un kolektīvas vēstules domei, uzņēmumam “Rēzeknes Satiksme” ar lūgumiem kaut ko “atgriezt”, “mainīt”, “pievienot” utt.

Visu šo laiku, kā jau vairākkārt vēstījām, SIA “Rēzeknes Satiksme” speciālisti analizēja no rēzekniešiem saņemtos lūgumus un priekšlikumus. Rezultātā tapa autobusu kustības saraksta jaunā versija, kas ir maksimāli pielāgota pasažieru vajadzībām. Patlaban tā ir nodota saskaņošanai pakalpojuma pasūtītājam – pilsētas domei. Taču vispārējās tendences jaunajā sarakstā ir skaidras:

  • ir izanalizēti pasažieru priekšlikumi, noteiktu reisu pieprasījuma līmenis, tostarp pa pieturām. Tas arī ir jaunā saraksta pamats;
  • paliks ierastais maršrutu tīkls – visi reisi bez pārsēšanās;
  • reisu numerācija un nosaukumi nemainīsies (ar retiem izņēmumiem);
  • autobusu kustībai jākļūst vienmērīgākai, kaut gan variantā, kurā visi autobusi kursē pa galveno aleju, nav iespējams pilnībā atbrīvoties no tā dēvētajām “lokomotīvēm”;
  • reisu laiks tiks pagarināts, kas ļaus nesteigties (pasažieru pārvadājumu drošība) un galvenais – precīzāk sekot kustības grafikam;
  • konkrētu autobusu kustības saraksts ir pielāgots vilcienu un starppilsētu autobusu sarakstiem;
  • palielināts reisu skaits, kas iegriežas pie pilsētas slimnīcas (poliklīnikas);
  • izstrādāts jauns autobusu kustības saraksta noformējums – pārskatāmāks, ērtāks un salasāmāks (lieli burti un cipari);
  • jaunais saraksts sākumā būs pastāvīgs, nevis uz sezonu (laika jautājums), bet ļaus operatīvāk ieviest koriģējumus.

Runājot par tehnisko aspektu, līdz ar jauno sarakstu atkal būs pieejama mobilā aplikācija ar maršrutu plānošanas iespēju, kā arī maršrutu plānotājs būs atrodams vietnē rezeknessatiksme.lv. Rēzeknieši jau paspēja novērtēt pieturvietu audio­paziņošanu, šis patīkamais bonuss arī atgriezīsies.

Runājot par nākotni, jauno sarakstu varēs apvienot ar “viedajām” pieturvietām Atbrīvošanas alejā, kad šis projekts būs realizēts.

Sekojiet līdzi informācijai, vēstīsim jums par turpmākajiem soļiem šajā virzienā!

Atgādinām, ka ar 1. maiju autobuss maršrutā Nr.9 iegriezīsies arī Koku ielā.

Jekaterina Smolicka, pašvaldības izdevums “Rēzeknes vēstnesis”

2 Comments
  1. Ēriks 5 mēneši atpakaļ

    Labdien! Gribētu noskaidrot, kas īsti ir domāts ar “viedajām pieturām”? Neatradu nekur internetā informāciju par to

  2. Nata 5 mēneši atpakaļ

    Labdien! Vai būs reiss caur Mākslas skolu?

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

SAZINIES AR MUMS

Atsūtiet mums ziņu un mēs sazināsimies ar Jums tiklīdz tas būs iespējams.

Sūta
©2020 Rēzeknes pilsētas dome

Log in with your credentials

Forgot your details?