Ar 10. jūniju Latvijā ir atcelta ārkārtēja situācija, taču spēkā palikuši ierobežojumi publisku pasākumu rīkošanai. Kaut arī ir atļauts pulcēties līdz 100 cilvēkiem telpās un līdz 300 cilvēkiem ārpus tām, jāturpina ievērot divu metru distanci. Turklāt organizatoriem jāņem vērā, ka āra pasākumos jānodrošina vismaz četru kvadrātmetru platība vienai personai. Savukārt jau no 1. līdz 31. jūlijam svaigā gaisā varēs pulcēties līdz 1000 cilvēku, bet atkal – katram būs jānodrošina vismaz četru kvadrātmetru platība. No 1. līdz 31. augustam iekštelpās, kur platība ir mazāka par 1000 kvadrātmetriem, varēs atrasties līdz 250 cilvēkiem, savukārt zālēs vairāk nekā 1000 kvadrātmetru platībā – ne vairāk par 500 cilvēkiem. Arī augustā ārā varēs pulcēties līdz 1000 cilvēkiem, ievērojot noteikumu par četriem kvadrātmetriem katram pasākuma dalībniekam.

Plašāka informācija par to atrodama MK noteikumos Nr. 360 un Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likums.

Likumdošanas bāze ir diezgan sarežģīta, tāpēc prasa īpašu uzmanību. Arī pasākumu organizatoriem var rasties jautājumi, un tos labāk iztirzāt uzreiz. Pieteikumus jebkura veida masu pasākuma rīkošanai izskata Publisko pasākumu, sapulču, gājienu un piketu organizēšanas komisijas sēdē. Tieši turp arī jāvēršas gan privātiem organizatoriem, gan pašvaldības iestādēm.

Apmeklējām vienu minētās komisijas sēdi. Tās laikā tika izskatīti vairāki jautājumi. Patlaban ir izlaidumu laiks. Kā lai rīko ceremonijas, nepārkāpjot likuma normas? Izglītības pārvaldes vadītājs Arnolds Drelings pastāstīja, ka nozares darbinieki jau pieraduši strādāt pat stingrāku ierobežojumu apstākļos, – veiksmīga eksāmenu norise to pierāda. Arī izlaidumiem jānorit bez pārkāpumiem. Viss ir pārdomāts un saplānots. Nolemts, ka svinīgajā ceremonijā varēs piedalīties tikai absolventa tuvākie radinieki. Atestātu pasniegšana notiek bez tradicionālas sveikšanas un ziedu dāvināšanas. Vecāki to var izdarīt vēlāk, kad beidzas oficiālā daļa. Vairums skolu izvēlējās rīkot izlaiduma ceremoniju iekštelpās, jo absolventu un viesu nav daudz.

Arī pašvaldības aģentūras “Rēzeknes Kultūras un tūrisma centrs” darbiniekiem patlaban ir sarežģīts uzdevums. Tuvojas Pilsētas svētki un īsfilmu festivāls “Open Place”. Jāsaplāno pasākumu programma tā, lai nepārkāptu likumu, tajā pašā laikā saglabājot svinīgu gaisotni. Savukārt Valsts policijas pārstāvis, kurš bija komisijas sēdē, informēja, ka tiks rīkoti pārbaudes reidi. Līdz ar to komisijas sēdē ilgi apsprieda, kā varēs izklaidēt un iepriecināt rēzekniešus un pilsētas viesus un no kā šogad būs jāatsakās.

Ar grūtībām sastapsies arī privātpersonas, kuras vēlas organizēt izklaides, kas paredz apmeklētāju pulcēšanos. Būs jāievēro minētā likuma normas. Komisijā saņemts pieteikums no privātuzņēmuma, kas vēlas organizēt atrakcijas ar dinozauru modeļiem. Taču pirms pasākums tiks saskaņots, uzņēmumam jāprezentē detalizēts plāns, kā tiks ievēroti visi drošības pasākumi. Saņemot visus dokumentus, komisijas locekļi atgriezīsies pie šī jautājuma.

Sergejs Timofejevs, pašvaldības izdevums “Rēzeknes vēstnesis”

0 Komentāru

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

SAZINIES AR MUMS

Atsūtiet mums ziņu un mēs sazināsimies ar Jums tiklīdz tas būs iespējams.

Sūta
©2020 Rēzeknes pilsētas dome

Log in with your credentials

Forgot your details?