Pašvaldības uzņēmums SIA „Rēzeknes Satiksme” uzsāka darbu 2011. gada 20. oktobrī. “IKARUS” autobusi (27) sāka kursēt pa pilsētas ielām 2012. gada 1. janvārī. Autoparku papildināja arī divi lieli “MAN” markas autobusi. Kopš tā laika pagājuši 10 gadi, un pašlaik Rēzeknes pasažieru pārvadātāju var saukt par vienu no modernākajiem pārstāvjiem transporta pakalpojumu tirgū.

Piedāvājam atskatīties, kā attīstījies uzņēmums, lai 2021. gadā piedāvātu klientiem augsta līmeņa pārvadājumus, savukārt darbiniekiem nodrošinātu krietni patīkamāku darba vidi.

Autobusus “IKARUS” pilsēta nomāja piecus gadus, pa šo laiku tika pakāpeniski risināts uzņēmuma autoparka pilnīgas atjaunošanas jautājums. Te nozīmīgs bija 2016. gads. 30. jūlijā Pilsētas svētku laikā “Rēzeknes Satiksme” sagādāja iedzīvotājiem pārsteigumu – tradicionālajā organizāciju gājienā Atbrīvošanas alejā pasažieru pārvadātāja komandu “Rēbusiņš” pavadīja jauns “SOR” markas autobuss apelsīnkrāsā (tā tika izvēlēta, pamatojoties uz pilsētas iedzīvotāju balsojuma rezultātiem, tādējādi rēzekniešiem tika dota iespēja piedalīties autoparka atjaunošanā).

Šī labā tradīcija – būt tuvāk pasažieriem un iesaistīt viņus uzņēmuma attīstībā – joprojām pastāv. Runājot kopumā, “Rēzeknes Satiksme” noslēdza ar autodīleri “Balti Bussi Grupp” un “SEB līzings” līgumu par 25 čehu markas “SOR” jaunu autobusu iegādi (22 “midi” klases autobusi (8,5 metru gari) un trīs 12 metru gari lielie autobusi).

Jau 2016. gada rudenī izdevumā “Rēzeknes Vēstnesis” tika ziņots: “15. novembris uzņēmumam “Rēzeknes Satiksme” bija zīmīga diena – maršrutā pa pilsētas ielām tika palaists pirmais autobuss apelsīnu krāsā (maršruts Nr.21 “Blaumaņa iela – Vipinga”, šoferis Gunārs Rimša).”

Nākamais nopietnais solis modernu, ērtu un kvalitatīvu pakalpojumu sniegšanā bija pilsētas pašvaldības projekts – Rēzeknieša kartes ieviešana. 2017. gada 1. aprīlī maršruta autobuss Nr.1 izbrauca reisā. Pieturā “Centrs” tajā iekāpa pirmā pasažiere ar Rēzeknieša karti Jeļena Ostrovska. Karti pieliekot pie termināla, tas izdrukā biļeti, – laipni lūgti! Karšu nolasīšanas sistēma, kas uzstādīta pie mums, Latvijā tika ieviesta pirmoreiz. Pēc pāris mēnešiem – 1. jūlijā gandrīz 95 procenti rēzekniešu (vienīgie valstī) varēja braukt pilsētas sabiedriskajā transportā ar Rēzeknieša karti ar 100 procentu atlaidi.

Uzņēmumu var saukt par laikam līdzi ejošu, ja tas domā par ekoloģiju. Šajā ziņā SIA “Rēzeknes Satiksme” savas pastāvēšanas 10 gados uzrādīja labu darba piemēru, to pierāda plaša citu pilsētu kolēģu interese par mūsu realizētajiem projektiem. Pirmkārt, 2014. gadā uzņēmums īstenoja Klimata pārmaiņu finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu “Kompleksi risinājumi siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanai SIA “Rēzeknes Satiksme” ražošanas ēkai”. Visi uzņēmuma transportlīdzekļi ir aprīkoti ar videi draudzīgāku dīzeļdzinēju “EURO 6”. Savukārt 2018. gada 7. decembrī līnijā tika palaists pirmais elektrobuss. Kopā Eiropas Kohēzijas fonda projektā, ko dome realizēja, lai attīstītu pilsētā videi draudzīgāka sabiedriskā transporta infrastruktūru, tika iegādāti četri “SOR” markas elektrobusi (9,5 metri) un izbūvēta viena ātras (ap 40 minūtēm) un trīs lēnas (6–8 stundas) uzlādes stacijas jaunajām tehnikas vienībām.

Jāpiebilst, ka 2019. gadā vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce un Valsts vides dienesta ģenerāldirektore Elita Baklāne-Ansberga piešķīra uzņēmumam “Rēzeknes Satiksme” Zaļās izcilības balvu. Tā tiek pasniegta uzņēmumiem un pašvaldībām, kas augstākajā līmenī ievēro vides aizsardzības jomas normatīvo aktu prasības, kā arī pēc savas iniciatīvas realizē pasākumus, kas mazina negatīvo ietekmi uz ekoloģiju.

Kad autoparka jautājums bija atrisināts, sākās apjomīgs kopīgs domes un uzņēmuma darbs – principiāli jauna maršrutu tīkla izstrāde, kas ļautu operatīvāk pielāgoties pasažieru vajadzībām, novērstu “lokomotīvju” efektu, samazinātu intervālus starp reisiem un ļautu ietaupīt līdzekļus. Iedzīvotājiem tika piedāvāta maršrutu shēma, kuras pamatā ir metropolitēna princips, t.i., konkrētā vietā var tikt ātrāk, bet ar pārsēšanos.

Jaunā autobusu kustības koncepcija stājās spēkā 2019. gada 1. jūlijā, bet diemžēl šķita pieņemama tikai daļai pasažieru. Dome veica pilsētas iedzīvotāju aptauju, un rezultātā 1. oktobrī atgriezāmies pie iepriekšējā saraksta un kustības shēmas, kā arī tika solīts atkārtoti izskatīt šo jautājumu nākotnē. Pasažieru pārvadātāja speciālisti sāka pastiprināti analizēt no rēzekniešiem saņemtos ierosinājumus.

Piemēram, 2020. gada 1. jūnijā spēkā stājās jauns autobusu kustības grafiks ar ierastu maršrutu shēmu, visiem pazīstamu reisu numerāciju un nosaukumiem, bet tas jau bija koncentrēts uz to, lai maksimāli ievērotu visas pasažieru vēlmes un padarītu pasažieru pārvadājumus drošākus un grafiku – vienmērīgāku. Pieturvietās parādījās atjaunots reisu saraksts, savukārt uzņēmuma vietnē rezeknessatiksme.lv mobilajā lietotnē ir pieejams maršrutu plānotājs.

2020. gada 22. septembrī mainījās uzņēmuma vadība – par valdes locekli tika iecelts Viktors Borcovs, kurš strādāja SIA “Rēzeknes Satiksme” kopš uzņēmuma dibināšanas.

V. Borcovs: “Patlaban “Rēzeknes Satiksme” Latvijas pasažieru pārvadātāju tirgū ir pazīstams uzņēmums. Varam lepoties ar vienu no modernākajiem autoparkiem valstī, kā arī esam labs piemērs kolēģiem attīstības iespēju, inovatīvu drošības risinājumu ieviešanas, pārvadājumu kontroles un uzskaites ziņā. Esam arī daudz strādājuši, lai nodrošinātu labus darba apstākļus mūsu personālam. Runa ir gan par pilnīgu autoparka atjaunošanu, gan remonta bāzes uzlabošanu. Turpināsim attīstīties, sekojot līdzi jaunākajām tendencēm, lai maksimāli novērstu esošās nepilnības dažādos procesos.

SIA “Rēzeknes Satiksme” pastāvēšanas laikā ap 30 procentiem darbinieku piedalās uzņēmuma attīstībā kopš paša sākuma. Vēlos pateikties visiem par personīgu ieguldījumu un darbu. Saku paldies arī domei par ilggadēju sadarbību un drosmīgu projektu ieviešanu, kuru rezultātu patlaban var novērtēt visi mūsu pasažieri.”

Fakti par SIA “Rēzeknes Satiksme”:

  • Uzņēmums apkalpo 22 maršrutus ar 205 pieturām.
  • Pārvadājumus veic 29 autobusi: trīs “SOR BN12” vienības (ietilpība – 90 pasažieri), 22 “SOR BN8,5” vienības (62) un četri elektrobusi “SOR EBN 9,5” (70).
  • No 2012. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 1. septembrim pārvadāts 24,1 milj. pasažieru.
  • No 2012. gada 1. janvāra līdz 2021. gada 1. septembrim autobusi nobraukuši 13,2 milj. kilometru.
  • No 2018. gada decembra līdz 2021. gada oktobrim elektrobusi mērojuši 572 390,7 kilometrus.
  • Pateicoties elektrobusiem, CO (oglekļa monoksīda) emisiju apjoms samazinājies par 17,34 procentiem.
  • Viens autobuss dienā nobrauc vidēji 160 kilometru.
  • Uzņēmums nodarbina vidēji 80 cilvēku.
  • Iedzīvotāju ienākuma nodokļa apmaksai 10 gados uzņēmums izlietojis 1 065 613 eiro.
  • VSAOI Valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas veido 2 267 216 eiro.
0 Komentāru

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

SAZINIES AR MUMS

Atsūtiet mums ziņu un mēs sazināsimies ar Jums tiklīdz tas būs iespējams.

Sūta
©2021 Rēzeknes pilsētas dome

Log in with your credentials

Forgot your details?