Stacijas ielas remontdarbi

Remontēt un uzturēt ielas ir dārgs pasākums, kas nav pa spēkam nevienas pilsētas budžetam bez ārēja atbalsta, it īpaši šodien, kad būvmateriālu cenas ir tik augstas. Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs Georgijs Orlovs atzīmē, ka materiālu sadārdzināšanās dēļ nav neviena ceļu infrastruktūras būvniecības projekta, kur nebūtu nepieciešams papildu finansējums. Jebkurā gadījumā pilsētas budžets to “jutīs”, un dotācija no valsts ceļu uzturēšanai 2022. gadā ir tikai 671 tūkst. eiro. Par šo naudu teorētiski jāuztur ceļi un ielas (ziemā un vasarā), jāremontē bedres un jāveic nopietnāki ieguldījumi ceļu infrastruktūrā. Blaumaņa ielas rekonstrukcija vien izmaksās aptuveni vienu miljonu eiro.

Krīzes laikā un ne tikai vienīgais veids, kā turpināt ieguldīt ceļos, ir izmantot Eiropas Savienības programmas un citu atbalsta mehānismu līdzekļus. Šeit nevar iztikt bez prioritātēm.

Šogad no mērķdotācijas līdzekļiem ielu virskārtas apstrāde ar emulsiju un šķembām notika šādos ielu posmos:

  • Lubānas ielā (no Upes ielas līdz Zemnieku ielai un no Raiņa ielas līdz Dārzu ielai);
  • Ventspils ielā (no Upes ielas līdz Zemnieku ielai un no Raiņa ielas līdz Dārzu ielai);
  • Pulkveža Brieža ielā (no Zemnieku ielas līdz Mediķu ielai);
  • Slimnīcas ielā (no Zemnieku ielas līdz Upes ielai);
  • Varoņu ielā (no Atbrīvošanas alejas līdz Blaumaņa ielai);
  • Rūpnīcas ielā (no Atbrīvošanas alejas līdz mājai Rūpnīcas ielā 6).

Tehnoloģija ļauj pagarināt šo posmu “dzīvi” uz vairākiem gadiem un palēnināt bedru veidošanos.

Pēc ielu uzturēšanas līguma ar SIA “ACBR” augustā–septembrī plānots Dārzu ielas un Pils ielas krustojuma remonts ar lietus kanalizācijas rekonstrukciju. Kā zināms, stipru lietusgāžu laikā šis krustojums “peld” un bieži nosēžas. Tiks sakārtota teritorija pie Zaļās sinagogas – saremontēta Krāslavas iela, kā arī atlikušais mazais ceļa posms Baznīcas ielas un Dārzu ielas krustojumā.

Runājot par valsts atbalstu Covid-19 seku pārvarēšanai augstas gatavības projektiem caur dažādiem mehānismiem, par Valsts kases izsniegta aizdevuma līdzekļiem veikta Kooperatīva šķērsielas posma rekonstrukcija (341 m). Pulkveža Brieža ielā no Zemnieku ielas līdz Krasta ielai (229 m) pilnībā pārbūvēts trotuārs, atjaunots apgaismojums un augusta sākumā tiks ieklāts asfalts. Atmodas ielā (511 m) veikti visi tie paši darbi, kā arī izbūvēta jauna lietus kanalizācijas sistēma. Asfalta segumu ieklās augusta sākumā. Šo ielu atjaunošanas kopējās izmaksas ir 562 228,97 eiro, no kurām valsts aizņēmums ir 477 894,62 eiro. Darbi pieliks punktu teritorijas labiekārtošanai blakus Ziemeļu mikrorajona parkam un Krasta ielai.

No valsts sniegtajiem aizņēmumiem Covid-19 seku mazināšanai tiek veikta arī ilgi gaidītā Blaumaņa ielas rekonstrukcija. Lai nomainītu siltumtrases, iela ir slēgta posmā no Kosmonautu ielas līdz Blaumaņa ielai 4. Šie darbi turpināsies līdz 20. augustam. Pilnībā visa iela būs slēgta no 15. augusta. Plānots, ka darbi turpināsies piecus mēnešus. Rezultātā iegūsim jaunas ietves un veloceliņus, noasfaltētu brauktuves daļu.

Remonta dēļ gala pietura “Blaumaņa iela” netiks apkalpota, pagaidu pieturas ierīkotas Maskavas ielas un Blaumaņa ielas krustojumā.

Daļēji no valsts dotācijas, kas tika piešķirta Covid-19 izraisītās krīzes pārvarēšanai, tiek veikta Pumpura ielas rekonstrukcija (262 m). Pašlaik ir nofrēzēts asfalta segums, piegādāta tehnika ūdensvada izbūvei ar pievadiem pie mājām. Tālāk paredzēts izbūvēt apgaismojumu, ietves un ieklāt jaunu asfaltu. Pēc līguma darbi ilgs 10 mēnešus, to kopējās izmaksas ir 553 077,71 eiro. Protams, tagad Pumpura ielas māju iedzīvotāji lauž galvas, kur novietot savu automašīnu, bet apziņa, ka drīz pa ceļu varēs viegli braukt, vairo sapratni un pacietību.

Gandrīz vienlaikus ar Pumpura ielu sākās darbi V. Seiles ielā. Posma garums ir 823 metri, darbu kopējās izmaksas – 2,1 miljons eiro (arī no speciālās valsts dotācijas). Lai kustība netiktu slēgta pilnībā, darbi tiek veikti pa posmiem, tie ilgs 10 mēnešus. 20. jūnijā sāka nomainīt inženierkomunikācijas pie Kultūras nama un Brāļu Skrindu ielā. Piekļuve pie pasta nodaļas un autostāvvieta ir nodrošināta. No 20. jūlija uz trim nedēļām ir slēgts krustojums ar 18. Novembra ielu. Kopumā plānots, ka posmā no Rancāna ielas līdz Brāļu Skrindu ielai līdz ziemai tiks ieklāta apakšējā asfalta kārta, lai līdz jaunās būvniecības sezonas sākumam ielu varētu nodot ekspluatācijā bez galvassāpēm.

Pēc ekspertu atzinuma, nolemts nozāģēt 10 kokus. Daži no tiem ir veci, citi traucē veikt darbus (tiks skarta sakņu sistēma un koki tik un tā ies bojā) vai apdraud ceļu satiksmes drošību. Pie Kultūras nama konstatēts potenciāli bīstams ozols, kuru pagaidām nolemts neaiztikt un pēc iespējas saglabāt. Tā stāvoklis tiks uzraudzīts darba procesā. Atgādinām, ka rekonstrukcija ietver visu darbu paketi, sākot ar inženierkomunikācijām, apgaismojumu un beidzot ar ceļu infrastruktūras labiekārtošanu. Tāpat pie Kultūras nama paplašinās autostāvvietu autobusiem un izbūvēs divus stāvlaukumus vieglajiem automobiļiem. Ņemot vērā, ka pašvaldība plāno virzīt projektu Kultūras nama energoefektivitātes paaugstināšanai, šī infrastruktūra lieti noderēs.

Stacijas ielas projekts tiek līdzfinansēts no dažādām valsts atbalsta programmām, taču tā vai citādi tās ir saistītas ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu. Kopējās izmaksas ir 3,3 miljoni eiro. Jau tagad redzamas ielas jaunā tēla aprises. Satiksmes izmaiņas būs būtiskas, sākot ar turboapli un pārveidotiem Stacijas ielas pieslēgumiem pie pieguļošām ielām. Pašlaik notiek kanalizācijas un ūdensvada izbūve teritorijā no AS “Virši-A” līdz Zemnieku ielai. No viadukta puses tiek ieklāts šķelta granīta un dabiskā akmens pārklājums. Visus darbus plānots pabeigt oktobrī.

Rīgas iela tiek rekonstruēta divos posmos un ir daļa no projekta “Biznesa klastera attīstība Rēzeknes pilsētā un komercdarbības atbalsta infrastruktūras izveide”. Pirmais posms – no Rīgas ielas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei – bija sagatavots braukšanai vēl pagājušajā sezonā. Tas tiek rekonstruēts, izmantojot vienkāršāku tehnoloģiju ar pārstrādātu asfaltu, nemainot inženierkomunikācijas. Otrajā posmā – no dzelzceļa pārbrauktuves līdz Viļakas ielai – rok pamatīgāk. G. Orlovs informē, ka darbi tiek veikti pēc plāna. Vienlaikus noslēdzas pazemes inženierkomunikāciju izbūve un tiek gatavota pamatne asfaltēšanai. Pirmo asfalta kārtu sola ieklāt jau augustā. Rīgas iela ir industriālo teritoriju savienojošais posms.

Projekta kopējās izmaksas (kopā ar noliktavas ēkas būvniecību Viļakas ielā 5C) ir 4,1 miljons eiro, no kuriem Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums ir 2,7 miljoni eiro, valsts – 132 tūkst. eiro, neattiecināmās izmaksas – 185,1 tūkst. eiro.

Līdz 5. augustam tiks veikti darbi, lai noapaļotu dabas taku Kovšu ezerā, kā, piekrītiet, visu šo laiku ļoti pietrūka. Tam atrasti jauni risinājumi un bija ieplānoti līdzekļi pilsētas budžetā (ap 40 tūkst. eiro).

Nākotnes plāni un projektēšana

Pagaidām iepirkums par Dzirnavu ielas (bruģakmens un trotuāra) posma atjaunošanu noris bez rezultāta. Tāpat plānots izbūvēt ceļa posmu Lubānas ielā piekļuvei pie jaunās privātās apbūves teritorijas. Papildus notiek Liepu ielas projektēšana, ir iecerēta arī tehnisko projektu sagatavošana Miera, Skolas un Ābeļu ielai.

Gatavs tehniskais projekts ir kā zemais starts dalībai līdzfinansējuma programmās.

Patiesībā ielās un ceļos tiek nopietni investēts. Šis periods ir īpatnējs ar to, ka pašvaldība pievērsās senām “brūcēm” – Blaumaņa ielai, V. Seiles ielai, Pumpura ielai, Rīgas ielai u.c. Krīzes laikā tas ir ļoti pozitīvs pavediens mūsu pilsētas Rēzeknes attīstībā.

Karte ar ielām, kas tiek remontētas

0 Komentāru

Komentāri

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

*

Sazinies ar mums

Nosūtiet mums ziņu un mēs ar Jums sazināsimies.

Sūta
©2022 Rēzeknes valstspilsētas pašvaldība

Log in with your credentials

Forgot your details?